Un studiu din BMJ asociază medicamentele GLP-1 pentru diabet cu un risc mai mare de cădere a părului de tip necicatricial
Tradus din originalul în engleză, care rămâne versiunea de referință. Citiți în engleză
O emulare a unui studiu țintă publicată în The BMJ, pe baza dosarelor medicale ale Universității din Pennsylvania, a comparat adulții cu diabet de tip 2 care au început un agonist al receptorului GLP-1 cu cei care au început un inhibitor SGLT-2 sau DPP-4. Utilizarea medicamentelor GLP-1 a fost asociată cu un risc mai mare de alopecie (raport de risc 1,37 față de inhibitorii SGLT-2 și 1,68 față de inhibitorii DPP-4), iar excesul a privit căderea părului de tip necicatricial. Ratele absolute au fost scăzute, 6,91 față de 5,04 cazuri la 1.000 de ani-persoană în prima comparație, iar studiul este observațional, deci nu poate arăta că medicamentele cauzează căderea părului.
Surse
- 01Risk of hair loss associated with glucagon-like peptide-1 receptor agonists in adults with type 2 diabetes: target trial emulation(deschide sursa într-o filă nouă)
- 02PubMed record 42486607(deschide sursa într-o filă nouă)
- 03GLP-1 diabetes drugs linked to increased risk of hair loss(deschide sursa într-o filă nouă)