Australijski TGA ostrzega przed ciężkimi reakcjami na niezatwierdzone peptydy do wstrzykiwań

Przetłumaczono z angielskiego oryginału, który pozostaje wersją wiążącą. Czytaj po angielsku

Australijski urząd Therapeutic Goods Administration wydał ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa w związku z rosnącym importem i stosowaniem niezatwierdzonych produktów peptydowych, takich jak BPC-157, GHK-Cu, TB-500, retatrutyd i CJC-1295, często sprzedawanych do wstrzykiwań za pośrednictwem mediów społecznościowych i zagranicznych stron internetowych. Powołał się na zgłoszenia ciężkich reakcji alergicznych wymagających leczenia szpitalnego, ciężkich stanów zapalnych, świądu całego ciała, kołatania serca i niewyraźnego widzenia. TGA podkreślił, że produkty te nie zostały ocenione pod względem bezpieczeństwa, jakości ani skuteczności, a ich dostarczanie jest niezgodne z prawem.

Źródła

  1. 01Understanding your responsibilities when importing, compounding and supplying unapproved peptide products(otwiera źródło w nowej karcie) Therapeutic Goods Administration
  2. 02Therapeutic Goods Administration issues safety alert amid explosion of illegal peptide use(otwiera źródło w nowej karcie) ABC News (Australia)

Powiązane peptydy

  1. NiezatwierdzonyBPC-157Syntetyczny pentadekapeptyd żołądkowy (odczynnik do badań)15 Zakazany przez WADA
  2. Składnik kosmetycznyGHK-CuTripeptyd wiążący miedź (składnik kosmetyczny)3
  3. NiezatwierdzonyTB-500Fragment tymozyny beta-4 (odczynnik do badań)7 Zakazany przez WADA
  4. W badaniach klinicznychRetatrutidePotrójny agonista receptorów GIP, GLP-1 i glukagonu39 Zakazany przez WADA
  5. NiezatwierdzonyCJC-1295Długodziałający analog GHRH (peptyd badawczy)30 Zakazany przez WADA